Na een misschien wel teleurstellende zaalcompetitie ging het vlaggenschip van DSO weer vol goede moed de wei in. Na twee oefenwedstrijden was het dit weekend tijd voor het echte werk. De tegenstander was een oude bekende, want DSO heeft dit seizoen al 3x eerder tegen Zaamslag gespeeld.

DSO 1 is de oefencampagne helaas niet ongeschonden doorgekomen. Zowel Jasper als Jeanine zijn voor langere tijd geblesseerd geraakt. Daarbij was niet iedereen 100% fit en was Remco door omstandigheden verlaat. Daardoor begon het eerste met een ietwat geïmproviseerde opstelling. In de verdediging begonnen Olaf, Rubin, Stefanie en Martiena en in de aanval begonnen Erik, Jean-Paul die voor Remco zou starten, Marieke en Anika die Jeanine verving.

DSO begon goed en na een kleine 4 minuten stond de 2-0 al op het bord. Helaas zou het daar tot 5 minuten voor rust bij blijven. Mede door veel verdedigende fouten van DSO werd Zaamslag de wedstrijd in geholpen en konden ze onder andere door 4 strafworpen uitlopen naar 3-6. Aanvallend lagen er genoeg kansen alleen kreeg het eerste de bal nauwelijks door de korf. De schoten werden ook van grote afstand gelost wat met redelijke wind niet de beste oplossing was. In de tussentijd was Remco aangekomen en die kwam na ongeveer een kwartier het veld in voor Jean-Paul.

Gelukkig kwam het rustsignaal op het juiste moment en kon DSO de slechte eerste helft snel vergeten. Verdedigend moesten de domme fouten eruit en aanvallend was er meer actie nodig en moesten de kansen afgemaakt gaan worden. Met 3 doelpunten achter was er dan ook nog niets aan de hand alleen moest er een tandje bij.

De start van de tweede helft was veel belovend en binnen no time kwam DSO langszij. Zaamslag deed nog iets terug en nam weer de voorsprong, maar mede door een paar belangrijke doelpunten van Olaf wist DSO voor het eerst sinds 5 minuten in de eerste helft weer de leiding over te nemen. Ze liepen zelfs uit tot 11-7 en 12-8. Ondertussen waren Tessy, Carola en Jeroen nog het veld ingekomen en met hen erbij floot de scheidsrechter af met een stand van 12-9 op het bord.

Dat DSO goed had geoefend was wel gebleken, want ook bij de oefenwedstrijden was de tweede helft een stuk beter dan de eerste helft. Maar een overwinning is een overwinning en zo weet DSO de aansluiting met de top 2 te houden. Volgende week is Olympia de tegenstander, zij staan 2e met 2 punten voorsprong op ons bij een overwinning komt DSO op gelijke hoogte. Er wordt echter gekeken van wedstrijd tot wedstrijd en vooral niet te ver vooruit gekeken.

Doelpuntenmakers DSO:
Olaf (4x), Erik en Remco (3x) en Rubin (2x)