Na de overwinning op Ventura Sport vorige week, ging DSO met goede moed richting Bleiswijk voor de confrontatie met koploper Weidevogels. De ploeg uit Bleiswijk was de afgelopen weken in goeden doen met 19 en 24 doelpunten voor, maar aan de andere kant was DSO de laatste weken verdedigend ijzersterk. Aangezien het aanvallend niet heel makkelijk liep de afgelopen weken, moest er op de verdediging gebouwd worden en moest DSO hun huid zo duur mogelijk verkopen.

Mede door een aantal blessures was de opstelling weer flink door elkaar gegooid. Zo zouden in de verdediging Olaf, Rubin, Martiena en Liza starten. Voor Liza betekende dit haar debuut in het eerste. In de aanval startten Remco, Erik, Stefanie en Anika. Jeanine zat wel weer op de bank, maar was nog niet fit genoeg om te starten. DSO begon weer goed en kwam met 1-0 voor. Maar op een of andere manier leek het de periode hierna niet meer te lukken en wist Weidevogels uit te lopen naar 5-1. Toen ging het gelukkig weer redelijk lopen en kwam DSO terug tot 5-3. De rest van de eerste helft zou het eigenlijk 2 punten verschil blijven, maar het leek er eerder op dat Weidevogels verder uit zou lopen dan dat DSO dichterbij zou komen. De ruststand was uiteindelijk 7-5.

Verdedigend stond het de eerste helft weer prima. Door de hoofdschutters van Weidevogels nog iets meer druk te gaan geven zou het nog spannend kunnen worden. Aanvallend moest er nog wel iets veranderen. Er zal meer tempo in het spel moeten komen en DSO moest makkelijker gaan spelen.

De tweede helft begon DSO niet scherp genoeg en wisten de Bleiswijkers uit te lopen naar 8-5. Toch wist DSO zichzelf weer bij een te pakken en wisten ze zelfs terug te komen naar 8-7. Helaas wisten ze niet door te drukken en liep Weidevogels weer uit naar 12-8. Jeanine maakte haar rentree en kwam er in voor Liza die een prima debuutwedstrijd speelde. Ook Tessy kwam nog in het veld voor Anika. DSO sleepte er uiteindelijk nog een laatste eindsprint uit en wist vlak voor tijd nog terug te komen tot 13-12, maar dit bleek net te laat te zijn.

Al met al mag DSO zeer tevreden zijn over deze wedstrijd en ze hebben het de aanstaande kampioen zeer lastig gemaakt. Aanvallend ging het ook een stuk beter dan de afgelopen weken en verdedigend stond het weer sterk. Ze kunnen dan ook vol vertrouwen de wedstrijd tegen Seolto van over 2 weken tegemoet gaan.

Doelpuntenmakers DSO:

Erik (4x), Remco en Rubin (3x), Olaf en Martiena (1x)