Vorige week heeft DSO tegen Blauw Wit een goede stap gezet richting het kampioenschap. Deze week een mooie kans om nog een stap te zetten tegen de nummer laatst Zaamslag. DSO 2 moest ook tegen een laagvlieger, ACKC 2. De start was goed en DSO kwam redelijk eenvoudig 3-1 voor. De beleving leek alleen niet aanwezig, hier maakte ACKC fijn gebruik van en kwam verrassend op voorsprong. Nog verrassender was dat ze verder wisten uit te lopen. Ondanks de achterstand van 4 doelpunten met nog een minuut of 8 te gaan, kwam DSO in de laatste minuten nog knap terug en wisten ze zelfs in de laatste secondes nog bijna de gelijkmaker op het scorebord te zetten. Het mocht echter niet baten en DSO verloor uiteindelijk terecht. Daarna mocht het eerste het veld in. Kwestie van onderschatting was er niet, want het belang van de wedstrijd was zeker duidelijk. Sterk beginnen en snel uitlopen was de opdracht, zodat Zaamslag niet het geloof zou krijgen in een stunt.

DSO begon als afgesproken scherp en liepen via 2-0 en 3-1 uit naar een 6-2 voorsprong. Eigenlijk was vanaf minuut 1 alweer duidelijk dat de ploeg uit Klundert ging winnen. Het was alleen nog de vraag wat de uitslag zou worden. De wedstrijd was verder net als het weer, heel saai en het publiek werd er begrijpelijk niet heel erg warm van. Het was dan ook moeilijk om je als ploeg op te laden, omdat er geen sprake was van tegenstand. En als dan de scheidsrechter ook nog veel affluit waar vaak niet al te veel aan de hand was, komt dat een al saaie wedstrijd niet ten goede. Rubin kreeg daarbij nog een gele kaart voor een situatie waar niet veel gebeurde. Uiteindelijk zou het een plichtmatige en eenvoudige overwinning worden, waarin Damy lekker op schot was en Remco ook lekker op dreef was.

Ondanks dat kwam DSO wel weer 2 punten dichter bij het kampioenschap, zeker gezien de zeer gunstige uitslagen in de poule. Waar Atlas won van nummer 3 VIOS en TOGO pakte twee dure punten af van nummer 2 Blauw Wit. De eerst volgende wedstrijd is op 7 mei tegen en bij Atlas. Een overwinning daar en het mogelijke feest komt wel erg dichtbij. Duidelijk is dat Atlas er natuurlijk alles aan gaat doen om het feest nog een paar weken uit te stellen. Voor de liefhebbers die willen komen kijken, de wedstrijd begint om 4 uur op het Sportveld in Ritthem.