Ruim boven de 20 graden en droog weer, dus prima omstandigheden voor het 30e schoolkorfbaltoernooi. Voor de deelnemers was het af en toe behoorlijk zweten als zij met hun wedstrijdjes bezig waren.

In de oudste 2 poules werd 2-vakken korfbal gespeeld. Winnaar van poule A werd Bastion 1, van poule B was Rietvest 1. Deze ploegen speelden uiteindelijk de finalewedstrijd, waarbij Rietvest 1 de verrassende winnaar werd door met 1-0 te winnen. In poule C eindigde Bastion 3 op de 1e plaats, gevolgd door de Clundert 1 die 2e werden.

Poule D: 1e Bastion 5, 2e Bastion 6
Poule E: 1e Rietvest 2, 2e de Clundert 1.

De prijzen werden uitgereikt door burgemeester den Duin. De winnaars kregen persoonlijk de medailles door de burgemeester omgehangen. Voorafgaande aan de prijsuitreiking werden Winold en Elly Noordink en Wim Verkijk gehuldigd. Zij coachen en fluiten al sinds het 1e schoolkorfbaltoernooi van 30 jaar geleden.

Naast het toernooi voor de groepen 3 t/m 8 werden er ’s middags ook spelletjes georganiseerd voor de jongste kinderen van groep 1t/m 4. Hier was een byzonder goede opkomst. De spelletjes waren in 20 onderdelen opgesplitst, waaronder ook een traject op de stormbaan. Verder moest er zoveel mogelijk was worden opgehangen, op korven worden geschoten, met bekertjes water worden gelopen, eigenlijk te veel om op te noemen.

Alle teams die hebben deelgenomen aan het toernooi ontvangen binnenkort hun teamfoto. Daarnaast kreeg iedere deelnemer een leuke attentie van de firma Strootman.

De organisatie kan tevreden terugkijken op een geslaagd toernooi. Op deze wijze willen wij alle vrijwilligers nog hartelijk bedanken voor hun bijdrage en inzet. Dus scheidsrechters, coaches, EHBO-ers, hulp bij spelletjes, barpersoneel, schrijvers bij toernooi hartelijk dank!

{gallery}/schoolkorfbal/2006{/gallery}