U leest het goed: Het wordt de 40ste braderie in Klundert. Het KOK heeft dit jaar op 20, 21 en 22 juni 2013 grote plannen en daar dragen wij graag weer een steentje aan bij. Zo wordt er al jaren gesproken: "Hoe vet zou het zijn, als we de korf aan de overkant van de Kreek neerzetten en dan over de Kreek moeten schieten?!" Het antwoord was dan ook al snel: "Ja, maar dat is wel erg veel werk en je zit natuurlijk ook met de veiligheid."

Daar is geen woord van gelogen. Na een voorstel aan het KOK en het indienen van een veiligheidsplan hebben we het toch voor elkaar gekregen; dit jaar een special edition korfschieten: "Het Kreekschieten". Deze activiteit wordt op zaterdagmiddag gehouden in plaats van het korfschieten. Om kijkers te lokken hebben we 2 bekende korfballers uit de korfballeague gevraagd om de opening te doen. Hierna krijgt iedereen de kans om te proberen de bal aan de overkant van de Kreek in de korf te krijgen. Een echte uitdaging; als het jou lukt verdien je natuurlijk ook een mooie prijs!

Maar dit is niet het enige waar we afgelopen maanden mee bezig zijn geweest. Het boodschappen raden, korfschieten, enveloppe trekken en touwtje trekken zullen ook weer bij de stand plaatsvinden. De korf bij het korfschieten krijgt dit jaar zijn 'gouwe ouwe bel' weer terug en er kunnen chipkaarten voor trainingen weggegeven worden. Ook hebben we alle activiteiten voor de mensen achter de stand een stuk makkelijker gemaakt om bij te staan.

WE HEBBEN OOK JOUW/UW HULP NODIG!!!

Afgelopen 3 jaar is het ons nog nooit gelukt om de standbezetting vol te krijgen. Dit blijft ieder jaar weer lastig om vol te krijgen, terwijl het met zoveel leden toch wel moet lukken. De extra activiteit van dit jaar vraagt om nóg meer vrijwilligers dan normaal. Dus doen we een beroep op jullie allemaal (vanaf de A's) om ons 2 a 2,5 uur te helpen tijdens deze gezellige dagen. Als je met iemand samen wilt staan, wat overigens heel begrijpelijk is, proberen we daar natuurlijk rekening mee te houden. We zullen dit jaar al vroeg aan u vragen wanneer u wilt staan.

Hopende op uw medewerking hopen we er dit jaar een extra grote sfeer van te maken rondom de DSO-stand om aan heel Klundert en omstreken te kunnen laten zien dat DSO een gezellige en actieve vereniging is en dat korfbal, zowel binnen als buiten het veld, een leuke sport is!

Groeten,

De braderiecommissie,