Tussen Kerst en Oud&Nieuw vindt de Korfbal Challenge plaats in het Topsportcentrum Rotterdam. Een divers evenement, met veel topkorfbalactiviteiten. Europees kampioen Nederland doet mee. Landskampioen TOP/Quoratio is aanwezig. Maar ook een internationaal topland als China en Portugees landskampioen Benfica nemen deel aan het programma. Daarnaast is de Korfbal Challenge veel meer dan alleen topkorfbal. Niet voor niets wordt het hét gezinsevenement van het jaar genoemd. Voor jong en oud zijn er korfbalgerelateerde activiteiten. Ook voor uw leden.

Voor de A-, B- en C-jeugd is er op 27 december (tussen 9.00u en 17.00u) een leuk toernooi, genaamd de Jeugd Challenge. Meer informatie daarover vind je hier.

De E’tjes, D’tjes, C’tjes en B’tjes die altijd al hebben gedroomd van een clinic van spelers uit Jong Oranje of Oranje kunnen nu hun slag slaan. Vanaf dit jaar hebben we Challenge FUN. Tussen 15u en 18u op 27 en 30 december verzorgen de internationals clinics voor uw jeugdleden. Geven ze zich met hun team op? Ze kunnen dan bij het avondprogramma ook nog kans maken op gave prijzen voor het hele team. Wees er wel snel bij, voor de Challenge FUN van 30 december zijn nog maar enkele plekken beschikbaar. Meer informatie hier.

Uiteraard spelen de talenten van de toekomst ook weer in het Topsportcentrum. Met vier Talenten Challenges ziet u ongetwijfeld de sterren die over een aantal jaar in de Korfbal League schitteren aan het werk.

27-12: Talenten U17
28-12: Talenten U17 en Talenten U13
29-12: Talenten U19
30-12: Talenten U19 en Talenten U15

Het avondprogramma bestaat uit twee verschillende poules. Poule I bestaat uit Jong Oranje, Jong België, China en Benfica (Portugal). Poule II wordt gevormd door landskampioen TOP/Quoratio, PKC/SWKGroep, de Diamonds en uiteraard de Europees kampioenen; de Tulips van bondscoach Wim Scholtmeijer.

Poule I

27-12:
a. 18.30 uur Jong Oranje – China
b. 20.15 uur Benfica – Jong België

29-12:
18.30 uur 3e plaats verliezer a – verliezer b
20.15 uur Finale winnaar a – winnaar b

Poule II:

28-12:
c. 18.30 uur PKC/SWKGroep – Diamonds
d. 20.15 uur Tulips – TOP/Quoratio

30-12:
18.30 uur 3e plaats verliezer a – verliezer b
20.15 uur Finale winnaar a – winnaar b

Misschien is het wel leuk voor onze vereniging om daarbij aanwezig te zijn. Meer informatie over dit korfbalevenement vind je hier.