Een verslag schrijven over de open dag van ons nieuwe complex lijkt  overbodig, want ik had het idee dat bijna alle DSO-ers deze dag wel aanwezig waren. Wat een opkomst, geweldig! Vanaf half 11 werd de jeugd van DSO verwacht voor een clinic van 3 oud-internationals, namelijk Hans Leeuwenhoek, Jiska Brandt en Dennis Voshart. En alhoewel deze oud-spelers van Deetos niet meer in het 1e spelen, waren ze toch erg moeilijk te volgen bij de 1 tegen 1 duels.  Ook voor de kangaroes was er een training. Trainsters Corine werd hierbij geholpen door Kangaroe Ruben, die vrolijk over het veld aan het huppen was.
Daarna was het tijd voor pannenkoeken, gebakken door een groot aantal moeders van jeugdleden. Inmiddels werd het steeds drukker rondom de kantine. Dat was ook de bedoeling want om half 2 zou er een foto gemaakt worden vanuit een hoogwerker  van alle DSO-ers. Ik ben heel benieuwd, maar dit zijn vast fantastisch leuke foto’s geworden.

Om 2 uur was het tijd voor het officiële gedeelte van de dag. Na de toespraken van waarnemend voorzitter Ad Buckens en wethouder van de gemeente Moerdijk Ada Grootenboer werd de naam van onze nieuwe kantine onthuld. Het doek werd verwijderd door Wilbert en Corine Bongers, zij hadden de nieuwe naam verzonnen en ingeleverd. De winnende naam is geworden: ’t Thuishonk. Dit officiële gedeelte van de dag werd afgesloten met een glaasje champagne voor alle aanwezigen.

De eerste bal bij aanvang van de vriendschappelijke wedstrijd DSO 2 – Oranje Wit 2 werd gegooid door Ada Grootenboer. Dit werd gevolgd door het oplaten van heliumballonnen door alle aanwezige kinderen. Daarna kon er door DSO en Oranje Wit gekorfbald gaan worden. De rest van de middag was zeer sfeervol. Een zonnetje,  gezellige muziek van Stante Pede, een korfbalwedstrijd van hoog niveau, kinderen op het springkussen, veel publiek.  Kortom een prima start van het nieuwe complex! De dag werd afgesloten met een verloting,( waarvoor zeer veel belangstelling was) en voor iedereen een lekker broodje en een kopje soep.

Als jubileumcommissie zit onze taak er nu op. Het was een leuke taak om het jubileum en de open dag te mogen organiseren. Wij waren verantwoordelijk voor de organisatie, maar zonder hulp van heel veel vrijwilligers was het ons natuurlijk ook niet gelukt. Het zijn er echt te veel om op te noemen. Wel wil ik de kantinecommissie bedanken voor de geweldige samenwerking.

Bedankt DSO, voor jullie belangstelling en opkomst bij onze activiteiten.

De jubileumcommissie: Ria Verkijk, Corrie v Bezooyen, Daisy Schreuders, Henriette Nijp, Rob den Hollander,Stefanie van Kaam,  Marianne Posthumus, Ad van Es.

{gallery}/algemeen/2010/open dag{/gallery}