De open dag die de Klundertse korfbalclub DSO elk jaar houdt werpt zijn vruchten af. Gisteren waren weer bijna honderdvijftig kinderen aanwezig in sporthal De Niervaert.

Patrick Michielsen van DSO hoopt ook nu weer dat de open middag nieuwe leden oplevert. "Daarom doen we het altijd in februari of maart. Dan is bijvoorbeeld het diplomazwemmen achter de rug en zoeken de kinderen andere manieren om hun vrije tijd te vullen." En daar heeft DSO wel oren naar. Het is al de grootste korfbalvereniging in West-Brabant met dik 250 leden, van wie de helft tot de jeugdleden mag worden gerekend.

Het eerste zaalteam van DSO komt uit in de tweede klasse landelijk terwijl het eerste veldteam derde klasse speelt. "We willen met het veldteam een vaste plaats in de tweede klasse behalen. Nu promoveren en degraderen we te vaak", vindt Michielsen. Om er gelijk aan toe te voegen dat promotie niet het hoofddoel van de club is. Het gaat vooral om gezelligheid en sportiviteit.

Daar ging het gistermiddag ook om. Van de honderdvijftig kinderen deden deed de helft mee aan het mini-korfbaltoernooi voor de groepen 3 en 4. De andere helft, de groepen 1 en 2, volgde een spelletjescircuit in de grote zaal van De Niervaert.
De deelnemertjes kregen bij afloop van de open dag een strippenkaart waarmee ze enkele trainingen gratis bij kunnen wonen.

Korfbalvereniging DSO verhuisde anderhalf jaar geleden naar de nieuwe accommodatie aan de Molenvliet 9a achter sporthal De Niervaert.

bron: BN/De Stem
foto's: Petra Luykx