Op de dag dat DSO 2 kampioen wist te worden is het DSO 1 niet gelukt te winnen van Merwede. De vorige 3 confrontaties werden met duidelijk verschil gewonnen door Merwede, dit keer bleef het bij 9-10. De nederlaag was voor de meeste spelers toch even bijzaak.

Ongeveer 10 minuten voor het einde van de wedstrijd gebeurde het. Tijdens een onschuldige actie leek Mandy haar knie te verdraaien. Juist de knie waar de brace al omheen zat. Een schreeuw volgde en de schrik zat er goed in. Ze werd door een aantal mannen naar de kant gedragen en de komende dagen moet blijken hoe ernstig de blessure is. Ik wil namens DSO 1 Mandy heel veel sterkte wensen en laten we toch hopen op het beste!

Toch even terug naar de wedstrijd. DSO heeft nog een kleine kans op handhaving en Merwede weet eigenlijk al dat het tweede zal worden. Als er dan een keer gewonnen had kunnen worden van Merwede, dan was het deze keer wel. De ploeg oogde inspiratieloos en het was goed te zien dat de bezoekers nergens meer om speelden. DSO kon hier echter niet van profiteren. De volledige scherpte en inzet ontbrak, met name in de eerste helft.

Coach Marcel was tijdens de bespreking in de rust dan ook niet te spreken over het vertoonde spel. Merwede heeft misschien meer kwaliteit, maar op basis van strijd en inzet zat er veel meer in. De tweede helft ging het iets beter, al liet de afronding nu wat te wensen over. Merwede scoorde echter ook moeizaam, waardoor het toch nog spannend werd. DSO kwam zelfs nog op 1 punt, maar meer zat er helaas niet in.

Met nog 3 wedstrijden te gaan lijkt de rol van DSO in de tweede klasse uitgespeeld. Concurrent Dijkvogels heeft 4 punten meer. Theoretisch gezien kan het dus nog wel, als DSO de resterende wedstrijden wint en Dijkvogels geen punt meer pakt. Dit is dan ook waar DSO voor zal strijden.

Namens DSO 1 feliciteer ik DSO 2 met het behaalde kampioenschap en wil ik alle supporters bedanken!

Doelpuntenmakers DSO:
Rubin 4x, Frank 3x, Jeanine 2x.