De laatste wedstrijd van 2014 stond op het programma voor DSO. TOGO was de tegenstander, waar DSO het altijd lastig tegen heeft. De malaise van vorige week tegen KVK stond nog vers in het geheugen, maar de wedstrijd heeft wel vertrouwen gebracht. Als ze meer van zulke wedstrijden op de mat kunnen leggen met de zelfde strijd en beleving kunnen de punten niet uitblijven. Daarbij was DSO er op gebrand eindelijk punten te pakken ook voor de meegereisde supporters. Verliezen betekend dat DSO laatste blijft, winnen betekend aansluiting bij de ploegen boven hun.

TOGO begon scherp aan de wedstrijd en ze kwamen al na 15 seconden met 1-0 voor. DSO liet het hier echter niet bij zitten en liep uit naar 1-3. De wedstrijd ging vervolgens op en neer, beide ploegen waren aan elkaar gewaagd. DSO had goede aanvallen er tussen zitten, maar moest net iets rustiger worden en de goede kansen gaan benutten. Verdedigend stond het goed, alleen daar moesten de kleine fouten eruit en proberen zo min mogelijk vrije ballen tegen te krijgen. Na een kwartier was de stand 5-5, alleen moest Jasper helaas door een fysieke kwaal vervangen worden voor Remco. In het vervolg van de tweede helft lukte het allebei de ploegen niet meer om gemakkelijk te scoren. Ondanks dat wist DSO wel de rust in te gaan met een 6-7 voorsprong.

DSO was er echter nog niet, het was dan ook niet de eerste keer dat ze met een voorsprong de tweede helft begonnen. Echter het vertrouwen op eindelijk een goed resultaat was groot. Alle neuzen stonden dezelfde kant op en iedereen streed voor wat hij/zij waard was. Als ze daarbij de kleine fouten eruit konden halen waren alle ingrediƫnten voor de overwinning aanwezig.

Ze begonnen goed aan de tweede helft en vergrootten de voorsprong naar 6-8. DSO wist heel de tweede helft deze voorsprong te behouden. Aanvallend liep het goed en verdedigend gaf DSO bijna niets weg, alleen resulteerde dit niet in een grote voorsprong. Met nog iets minder dan 10 minuten te gaan kwam DSO op een 10-12 voorsprong, iedereen was er van overtuigd dat dit de overwinning betekende. Maar TOGO zouden echter geen Zeeuwen zijn, zonder dat ze het op zouden geven en ze wisten dan ook knap terug te komen tot 12-12 in de laatste minuut. Het leek er even op dat DSO de overwinning uit handen had gegeven en dat het weer niet zou lukken om de laatste paar minuten te scoren. Gelukkig had DSO eindelijk het geluk aan hun zijde en wist Remco vlak voor tijd de winnende te maken. 12-13!

Toen de scheidsrechter affloot was er een gevoel van opluchting en vooral vreugde, dat het eindelijk weer was gelukt om te winnen. Ook een belangrijke overwinning, want DSO staat nu met 5 punten weer gelijk met TOGO en Seolto en kan weer omhoog gaan kijken om zich veilig te gaan spelen. Het jaar 2014 is misschien niet gelopen zoals iedereen gehoopt had, maar is gelukkig wel met een goed gevoel en vol vertrouwen afgesloten. Nu rest volgende week het jaarlijkse Brabantcup-toernooi in de Niervaert en dan kunnen we in 2015 met dit goede gevoel mooie resultaten neer gaan zetten!

Doelpuntenmakers DSO:
Olaf (3x), Erik, Jasper en Remco (2x), Jeanine, Stefanie, Martiena en Rubin (1x)