Afgelopen zaterdag was Blauw Wit de tegenstander van DSO. Blauw Wit die dit seizoen nog goed begonnen en ook de punten uit Klundert hadden meegenomen, zijn de afgelopen weken naar de laatste positie gezakt. In tegenstelling tot DSO die de laatste paar weken juist in de winning-mood zijn en langzaamaan van die laatste plaats weten weg te klimmen. Vandaag waren voor beide ploegen dan ook belangrijke punten te winnen. Voor Blauw Wit punten om weer aansluiting te vinden met de rest en voor DSO punten om een gat te slaan met de laatste plek en aansluiting te blijven houden met de top 3.

De opstelling van afgelopen zaterdag was in het eerste aanvalsvak Remco, Erik, Marieke en Anika (die bij afwezigheid van Jeanine mee deed) en in het eerste verdedigingsvak Rubin, Jasper, Stefanie en Martiena. DSO begon goed maar wist in het begin van de wedstrijd de kansen niet te verzilveren, desondanks wisten ze wel met 0-2 voor te komen. Blauw Wit kon nog wat terug doen en kwamen tot 3-3, maar DSO was deze eerste helft de betere ploeg en verzuimde de voorsprong groter te maken dan 3 punten. Waardoor bij het rustsignaal een 4-7 voorsprong op het scorebord stond.

Waar in de thuiswedstrijd DSO nog veel moeite had met de lengte en fysiek van Blauw Wit en vervolgens vooral tegen zichzelf ging spelen, wist DSO hier nu goed mee om te gaan en hier korfballend onderuit te komen. De taak voor de tweede helft was echter wel om het gat te vergroten, dus de kansen die veel werden gecreƫerd af te gaan maken en Blauw Wit niet het gevoel te geven dat er nog wat te halen valt.

Ook de tweede helft begon DSO goed en vergrootte het gat naar 4-9. Toen kwam echter een korte periode waarin het DSO niet lukte de korf te vinden, maar waarin Blauw Wit juist met scherp begon te schieten en ze kwamen terug tot 8-9. Gelukkig was deze periode maar van korte duur en liep DSO in 10 minuten uit naar 9-14, mede door 2 doelpunten van Remco, die er deze wedstrijd 7 zou maken. In de tussentijd was Karolien nog in het veld gekomen voor Anika. De rest van de wedstrijd is DSO qua voorsprong niet meer in gevaar gekomen en wisten ze continu minimaal 4 punten verschil te behouden. Qua fysiek kwam DSO echter nog wel in gevaar, omdat Blauw Wit hun fysiek uit frustratie op een verkeerde manier ging gebruiken. Onder andere Olaf, die voor Jasper in het veld was gekomen, was hiervan het slachtoffer. Uiteindelijk zou DSO winnen met 11-16!

Met deze derde overwinning op rij, heeft DSO zoals genoemd 2 belangrijke punten binnengehaald. Het gat met de laatste plek die door Blauw Wit wordt bezet is nu 3 punten. Lukt het DSO volgende week van Zaamslag te winnen, zetten ze ook deze tegenstander op 3 punten en kunnen ze een mooi gat slaan naar de laatste plaatsen. Wij hopen jullie allemaal volgende week te zien in de Niervaert, waar de wedstrijd om 5 voor half 4 zal beginnen!

Doelpuntenmakers DSO:
Remco (7x), Stefanie (3x), Rubin en Jasper (2x), Erik en Karolien (1x)