Na 2 vrije weekenden voor de DSO-selectie was het weer tijd om het veld te betreden. De tegenstander Nikantes hield de vorige keer de 4 punten thuis en DSO was niet van plan weer 4 punten te verliezen.

Het tweede beet het spits af en deed dit zeer sterk. Ze kwamen dan ook binnen no-time op een 2-0 voor sprong en wist dit goed uit te bouwen naar een nog ruimere voorsprong. Nikantes kon het korfballend niet bijbenen en besloot het over een andere boeg te gooien door fysiek het randje op te zoeken. DSO 2 liet zich op een paar momenten uitgezonderd niet van de wijs brengen en won zeer verdiend en redelijk eenvoudig met 16-9. Volgende week kan het tweede dat al zeker is van de derde plaats, nog 1 plekje stijgen naar de 2e plek achter de kampioen DVS, als ze volgende week weten te winnen van Ventura Sport. Dit zou een heel knap resultaat zijn, onder leiding van de nieuwe coach Nico Philippo.

Voor het eerste geldt hetzelfde. Een overwinning op Nikantes en een overwinning Ventura Sport volgende week zou ook de tweede plek betekenen en dus automatisch een beslissingswedstrijd voor promotie naar de 2e klasse. Deze week mochten de allerjongsten mee op lopen, de Kangoeroes. Een beetje spannend vonden ze het wel, maar toch liepen ze heel stoer mee. Net als het tweede schoot DSO 1 vervolgens uit de startblokken en niet voor het eerst dit seizoen viel het eerste schot meteen binnen. Niet veel later stonden DSO met 4-0 voor. Met veel mooie aanvallen en een goed staande verdediging, speelde het eerste 1 van hun beste helften dit seizoen. Waar de vorige keer tegen Nikantes niet meer dan 11 doelpunten in de hele wedstrijd werden gescoord, ging DSO nu met al 13 doelpunten voor en maar 6 doelpunten tegen de rust in. Er was dan ook voor Marcel weinig op te merken op het vertoonde spel en was het enige devies op de zelfde manier verder gaan.

Na rust zakte het spel en de scores toch wat terug. Vooral in het tweede aanvalsvak wilde het aanvallend niet meer lukken. Nikantes maakte hier goed gebruik van en wist met 3 scores op rij een stap dichterbij te doen. Hierdoor voelde het publiek toch wat spanning opkomen, maar onder de spelers is die spanning er nooit geweest. DSO liet Nikantes dan ook niet dichterbij komen dan 4 doelpunten verschil. Vooral Rubin was weer op dreef en maakte vaak het verschil. Uiteindelijk floot de scheidsrechter af bij een stand van 21-15. Een mooie première voor de wedstrijd tegen Ventura Sport. DSO heeft nog steeds de tweede plek zelf in de hand en 1 punt tegen Ventura Sport is voldoende. We hopen dan ook dat jullie ons volgende week met z'n allen komen aanmoedigen in Strijen en ons helpen naar de felbegeerde tweede plek en dus beslissingswedstrijd voor promotie! Om 15:00 uur zal het tweede starten en om 16:10 uur begin de wedstrijd van het eerste. Tot dan in Strijen!