Na de spannende zaalcompetitie waarin DSO tot het eind mee deed om de belangrijkste plekken, stond de hervatting van de veldcompetitie op het programma. DSO staat hierin bovenaan, des te belangrijker om weer goed te beginnen. Er stond meteen een lastige wedstrijd op het programma, namelijk de vierde derby van dit jaar tegen VIOS. VIOS staat deze veldcompetitie knap derde en heeft in Willemstad niet tot nauwelijks punten verspeeld. De wedstrijd in Klundert werd nog redelijk eenvoudig gewonnen, maar elke derby blijft een wedstrijd op zich. Waar Rubin afwezig was begon DSO in een tamelijk nieuwe samenstelling. De vakken waren als volgt: Stefanie, Damy, Frank en Erik in de aanval en Marieke, Carola, Remco en Olaf in de verdediging.

Op het niet eens zo heel slecht bespeelbare grasveld in Willemstad begon de wedstrijd gelijk op. VIOS wist meerdere malen gebruik te maken van rebound-fouten van DSO, waar de ploeg uit Klundert vooral wist te scoren uit geforceerde strafworpen. Toch wist de thuisploeg uit te lopen naar een 6-3 voorsprong. DSO knokte zichzelf terug naar een 6-6 stand, waarbij het tweede aanvalsvak moeite kreeg om een score te forceren. Korfballend was het van beide ploegen niet heel sterk en het werd dan ook snel duidelijk dat het een spannende wedstrijd zou gaan worden. Wel moest DSO de tweede helft iets feller worden en de duels met meer overtuiging aan gaan. VIOS begon echter scherper aan de tweede helft en kwam voor met 10-6. Gelukkig liet DSO het hier niet bij zitten en bogen ze de achterstand door een periode van heel goed korfbal om naar een 10-11 voorsprong. Mede door de zoveelste strafworp die ze meekregen, deze keer weer door Erik. Toch viel DSO terug en bleef de 10-12 uit. Met nog een kleine 2 minuten te gaan stond DSO nog voor met 11-12. Toen ging het snel. VIOS wist na 2 snelle scores voor te komen en niet veel later werd het weer 13-13. Met nog een paar secondes op de stopwatch, mocht er eigenlijk geen bal meer de lucht in. Toch gebeurde dit en wist de ploeg uit Willemstad met een doelpunt in de allerlaatste seconde de 2 punten thuis te houden.

Helaas bleef de gewenste goede start uit, maar met nog 6 wedstrijden te gaan is er nog niets aan de hand. DSO staat nog steeds bovenaan en heeft alles nog in eigen hand. Volgende week komt Seolto op bezoek. We hopen dat jullie ons allemaal komen aanmoedigen in de eerste thuiswedstrijd van dit veldseizoen.