Op zaterdag 2 februari heeft Corné zijn Proeve van Bekwaamheid (in normale taalgebruik is dit examen) gedaan om scheidsrechter EF-jeugd te worden.
Hij heeft dit examen goed gedaan en dus zijn diploma behaald, een prestatie waar Corné en zijn begeleider Wim Verkijk trots op mogen zijn en waar wij als vereniging DSO heel blij mee zijn.

Het aantal scheidsrechters loopt de laatste jaren wat terug en dus is het noodzakelijk dat nieuwe (jongere) scheidsrechters worden opgeleid. Corné heeft niet gewacht tot hij hiervoor werd gevraagd, maar zich spontaan aangemeld.
We hopen dat er meer aanmeldingen volgen, want zonder scheidsrechters kunnen er geen wedstrijden worden gespeeld.
Voor Corné start nu een scheidsrechtersloopbaan, want fluiten is net als autorijden, na het oefenen en het examen ga je het pas echt goed leren door het veel te doen in de praktijk. We zullen Corné dus de komende tijd veel zien op het veld in zijn nieuwe scheidsrechters tenue.

Naast de felicitaties aan Corné willen we ook Wim Verkijk in het zonnetje zetten en bedanken voor de vele uren die hij in de begeleiding heeft gestoken, vaak zelfs zaterdagochtend vroeg.

Namens TC, JTC en eigenlijk heel DSO,

Patrick Michielsen