Afgelopen woensdag 24 september was het dan weer zo ver. Na een goede voorbereiding stond het 39e DSO Schoolkorfbal Toernooi weer op het programma.

2 jaar geleden is het DSO Schoolkorfbal toernooi totaal vernieuwd en heeft het als kenmerk 'Challenge' mee gekregen. In verband met het succes van voorgaande jaren hebben we besloten om deze opzet voorlopig te blijven gebruiken en er dus ook dit jaar weer een mooie uitdaging van te maken.

De hele week zou het goed weer zijn, behalve op de woensdagmiddag... de dag waarop het Schoolkorfbal Challenge Toernooi gepland stond. Lang leek het erop alsof het nét goed zou gaan. Totdat het 14.30u was en het hard begon te onweren en regenen. Uiteraard zijn we direct gestopt en zijn we in de kantine gaan schuilen. Buienradar werd opgezet en er werd gebeld met Piet Paulusma. Als organisatie besloten we maximaal een half uurtje te wachten en dan een definitief besluit te nemen of we konden door gaan, of niet en het Schoolkorfbal Toernooi vroegtijdig moesten beëindigen.

Helaas werd het niet echt beter en ondanks dat de onweer beduidend minder werd, waren de velden erg nat. Omdat lang niet iedereen korfbalschoenen aanhad maar juist vaak sport- of voetbalschoenen aanhad, betekende dit dat er (als we zouden door gegaan) teveel glij- en valpartijen zouden gaan krijgen.

Dus uit veiligheidsoverwegingen hebben we toen moeten besluiten om het toernooi vroegtijdig te stoppen wat leidde tot grote teleurstelling bij de deelnemende kinderen maar zeker ook bij de werkgroep zelf.

Nadat het besluit kenbaar gemaakt werd, waren de kinderen weliswaar teleurgesteld maar alle aanwezige scholen, begeleiders, ouders, etc. begrepen de keuze weldegelijk.

Alle deelnemende kinderen kregen nog een mooi cadeautje mee en de 3 hoofdprijzen die eigenlijk voor de winnaars zouden zijn, zijn nu verloot onder de deelnemende teams. De bekendmaking van welke teams deze supertoffe prijzen zouden hebben gewonnen, wordt z.s.m. bekend gemaakt onder de scholen en via onze website.

Ondanks de teleurstelling dat we het toernooi halverwege moesten stoppen, overheerst toch ook wel weer trots en tevredenheid. Het toernooi draaide goed, maar liefst 6 scholen, 33 teams en 200 kinderen hebben mee gedaan en ontzettend veel vrijwilligers hebben geholpen tijdens de trainingen en het toernooi zelf.

Via deze weg wil ik dan ook de Werkgroep DSO Schoolkorfbal, het kantinepersoneel, de scheidsrechters en de EHBO heel erg bedanken voor de hulp op deze dag. Ook iedereen die heeft geholpen tijdens de voorbereiding of op welke manier dan ook: onwijs bedankt! Fantastisch dat we op jullie konden rekenen. Uiteraard wil ik ook graag de sponsoren C1000 & CADkoop bedanken voor hun bijdragen aan het succes!

Tot volgend jaar!

Namens de Werkgroep DSO Schoolkorfbal,