Door Elly Noordink - Maanden geleden werd er door de heemkundige kring een oproep gedaan om je aan te melden voor de 2e Klundert Kwizz. Leek me leuk om als KombiFit ook deel te nemen, immers wij hebben heel wat Klunderts kennis in onze gelederen… Kostte wel wat moeite maar we hadden een team, achteraf bleek dat wij de eerste waren die zich hadden aangemeld. Kennelijk was bij ons 5e team ook het idee ontstaan om mee te doen, wat natuurlijk erg leuk is om als vereniging met meerdere teams mee te doen. Wij waren, zo is gebleken, de enige sportvereniging die meedeed en met nog 1 team met ook 2 ploegen.

We werden allerhartelijkst ontvangen door een paar dames van theatergroep Atentzie, en via een gekleurd nep ei waarin een nummer zat onze tafel opzoeken. We bleken tafel 8 te hebben, vrij vooraan, het 5e moest genoegen nemen met tafel 13, maar dat bleek vlak achter ons te zijn… Eerst moesten alle teams zich voorstellen aan de mede Kwizzers. Laat nu de KombiFit al als eerste moeten, ik denk vanwege de vroege aanmelding ha ha. Wij waren niet te beroerd om het gras voor het 5e weg te maaien met onze slogan : zigge zagge DSO, helaas hebben onze supporters dit niet helemaal gehoord, zij moesten achterin plaatsnemen en mochten geen contact met ons hebben. Uiteraard wel in de pauzes, Ineke, Corrie v Dam, Bep en Mattie bedankt dat jullie ons hebben willen ondersteunen met jullie aanwezigheid. Het is zeer op prijs gesteld. Het 5e kon zo doende alleen te gaan staan en hun applaus in ontvangst nemen. Ach, jullie moeten maar denken, hoe ouder ..hoe gekker… Na koffie en thee genuttigd te hebben kregen we uitleg van Quizmaster Kees Hendrikx. 4 rondes met elk 10 vragen in 4 categorieën, en 2 rode draad spelletjes. Ook konden we op 1 categorie de joker inzetten voor extra punten. Wat een leuke vragen, ook leerzaam en heel divers, iedereen van de groep wist ergens wel een antwoord op, alhoewel het kwartje ook wel eens viel wanneer de antwoorden werden opgehaald, achteraf en mede door het niet goed inzetten van de joker kostte dat ons toch wel enige plaatsen… Na elke ronde kregen we een tussenstand, de KombiFitters deden het niet slecht en de voorspelling om laatste te worden werd nooit gehaald, sterker nog we stegen per ronde. DSO 5 deed van het begin af aan mee in de koppositie, wisten met het rode draad spel ….geef zoveel mogelijk woorden met een P…Klundert is Prachtig…prima etc. Hiermede wisten ze geweldig te scoren, om maar enige woorden te noemen: poeslief, pijnvrij, psychedelisch…hoe kom je erop, kennelijk zijn deze toch goedgekeurd. Na de 2e ronde hadden we ff pauze, al snel bleek dat het 5e van vele markten thuis was. Ondanks dat zij gemiddeld het jongste team waren wisten ze ontzettend veel, hulde…maar het geheugen was ook iets beter dan dat van ons, niet gek natuurlijk gezien onze gemiddelde leeftijd. ha ha, Na de pauze werden de laatste 2 rondes gespeeld, hieruit zal al gauw blijken dat ons 5e team waarschijnlijk in de bovenste regionen zou eindigen, wij gingen ook van 10 naar 8… De laatste rode draad, was een creatief knipwerk en je moest er als team 1 voor 1 doorkunnen. Nou daar wist Atie wel raad mee. Die punten hadden we wel binnen. Ja, en dan was het zover….de einduitslag… KombiFit eindigde op een mooie 8ste plaats…waar we uiteraard heel blij mee waren, gezien onze v verwachtingen. En het 5e team werd glansrijk 1e, De poedelprijs ging naar het 1e team van Vrouwen van Nu, zij mochten met een gids rondwandeling door Klundert doen. Ook kreeg elke tafel een CD met liedjes over Klundert e.o., gezongen door Ikken & IJ en het boekje kuieren door Klundert. En de eerste prijs was voor alle 6 een keramieken kip, in de kleuren blauw/geel gemaakt door Lia Romijn. Ze waren hiermee duidelijk in hun nopjes… Het was een bijzonder geslaagde avond, zeer zeker voor herhaling vatbaar en ik weet zeker dat er volgend jaar meer teams van DSO mee zullen doen. We hebben hiermee bewezen dat we niet alleen sporten maar ook bij andere activiteiten ons steentje bijdragen, we zetten ons weer op de kaart…en ik denk dat onze hoofdsponsor dit waarschijnlijk ook wel leuk vind, hij deed ook mee en zijn team werd gedeeltelijk 5e… ook zeer zeker niet verkeerd hoor Henk….!!!! Al hadden ze natuurlijk graag als familie DSO verslagen…misschien volgende keer..:) De organisatie was prima in orde, en de sfeer heel gezellig. Een paar foto’s wil ik iedereen niet onthouden, kijk..geniet…en wie weet tot volgend jaar.

En bedenk allemaal : meedoen is belangrijker dan winnen….maar onze sportmentaliteit zeg ons stiekem dat we dat wel willen…maar toch…

Bedankt team KombiFit…. Jullie waren Super….!!!!

Lees ook het artikel van de internetbode