Maandag 17 september 2001 - KLUNDERT - De fancy-fair van de Klundertse Korfbalvereniging DSO, afgelopen zaterdag in en rond het clubgebouw van DSO, heeft ruim negen duizend gulden opgebracht. De opbrengst ligt dit jaar iets lager dan voorgaande jaren.

Vooral het rommelmarkt gedeelte trok weinig belangstelling. Maar het echte fancy-fairwerk zoals envelop trekken, eendjes vissen, dobbelschieten en het rad van avontuur brachten toch behoorlijk wat geld in het laatje. De inmiddels traditionele plantenmarkt kreeg veel aandacht van het publiek. Rond twaalf uur begon een nieuw onderdeel van de fancy-fair: het bierkratten stapelen. Hierbij moesten de deelnemers steeds tien meter afleggen met een stapel kratten, waarbij de stapel iedere keer met een krat verhoogd werd.

Bij de meeste deelnemers won uiteindelijk de zwaartekracht het van de spierkracht, zodat de veiligheidshelm geen overbodige bescherming bood. Matthijs Kannekes en Marcel Vreugdenhil wisten met elf stuk beiden de eerste plaats te behalen. In een onderling duel wist Kannekens de meeste kratten te tillen. De kleurwedstrijd werd gewonnen door Caroline van Bezooijen en Jean-Paul Commereuc.

Weinig volk
"De opbrengst van de fancy-fair valt niet tegen," aldus Ad van Es, voorzitter van het fancy-fair comité, "maar de publieke belangstelling wel. We hadden echt wel op wat meer belangstelling van de Klundertse bevolking gerekend. Aan het weer kan het niet gelegen hebben want dat was prima. De belangstelling voor de rommelmarkt was gewoon treurig. Daar moeten we meenemen in onze evaluatie. Of we de rommelmarkt, zoals die nu wordt georganiseerd, wel door moeten laten gaan. Ook de belangstelling voor de spelletjes loopt steeds meer terug. Maar dat betekend niet dat er volgend jaar geen fancy-fair meer wordt gehouden. Want zolang het ons geen geld kost maar geld oplevert gaan we door.