Voor het 12e jaar hebben we met kerststukjes gelopen en het is lang geleden dat we met zoveel mensen op pad zijn geweest. Totaal hebben we 64 mensen op straat gehad. 's middags 4 en 's avonds maar liefst 60! Ondanks dat we meer stukjes te verkopen hadden dan vorig jaar, had het aantal lopers toch tot resultaat dat de stukjes op een gegeven moment gewoon op waren.

Rond 18.00 uur gingen de eerste mensen lopen en om 19:00 liepen in alle wijken mensen te verkopen! Dat is natuurlijk geweldig!

Opvallend was dit jaar ook dat er een aantal jonge leden hun ouders overgehaald hadden om ook te gaan lopen. Zo liepen dus hele gezinnen rond! Wij willen deze mensen dan ook hartelijk danken voor hun inzet!

Er was gedurende de avond druk telefoonverkeer naar de kantine van lopers die nog stukjes nodig hadden. Uiteindelijk was er in de kantine geen kerststukje meer te vinden. Net zoals vorig jaar hebben we de traditionele kerststukjes losgelaten en zijn we op wat meer moderne stukjes uitgekomen, waaraan we zelf een kerstknijper met een visitekaartje gemaakt hebben.

Daarnaast was er vanuit het bestuur een aanvullende actie opgestart voor ledenwerving en ledenbehoud in de vorm van kerstkaarten. De mensen die open deden, kregen deze kerstkaart uitgereikt, bij de rest werd hij in de bus gegooid. Op deze kaart staat het komende jubileumjaar vermeld en de toekomstige verhuizing naar het sportpark Molenvliet.

Heel veel mensen hebben enorm geholpen met deze actie, maar we willen er toch twee speciaal bedanken. Ad van Es en Cor Hollemans zijn van onschatbare waarde geweest in hun spontane hand en spandiensten. Heel erg bedankt hiervoor. Daarnaast natuurlijk Piet en Wilma Hordijk die toch elk jaar maar weer voor de kerststukjes zorgen en deze de laatste jaren ook nog eens zelf meenemen vanuit het Westland. Zonder hun, kan er geen kerststukjesactie gehouden worden, dus ook hier is een dankwoord op zijn plaats.

Tenslotte kan ik vermelden dat de netto opbrengst net als vorig jaar net boven de 2000 euro zit. Dit is een natuurlijk een geweldig resultaat!

Nogmaals iedereen hartelijk dank en ik hoop dat we volgend jaar weer op jullie kunnen rekenen.

Groetjes van
Wilma Hordijk en Ria Verkijk