Al weer de derde keer dat er wat interessants over een DSO vrijwilliger te lezen valt.  Deze keer alle info over de vele uren die Patrick aan DSO besteedt.

Je bent al een poos actief als vrijwilliger bij onze club. Wat zijn taken die je zoal op je hebt genomen of nog steeds uitvoert?
Trainen, trainen en trainen, van DSO F4 t/m DSO 1, sinds 1996 geef ik continu trainen aan verschillende teams. Verder ben ik actief bij het jeugdkamp en het minitoernooi en heb ik in de JTC en TC gezeten.

Hoe ben je eigenlijk vrijwilliger geworden?
Ik vind dat als je zelf speelt je altijd wel iets extra's moet doen, je bent lid van een vereniging om zelf te sporten en de vereniging te 'beleven'. Dit kan echter niet zonder dat daar omheen heel veel dingen zijn geregeld, dus daar moet iedereen zijn steentje in bijdragen. Niet alleen de 'verplichte' zaalwacht en het schoonmaken, maar juist die andere dingen die echt vrijwillig gebeuren. Hiermee ben ik opgevoed en het is dan ook logisch dat ik sinds ik ben gaan korfballen actief ben geweest als vrijwilliger, eerst bij KV Zevenbergen, daarna Keep Fit in Roosendaal en sinds 1996 bij DSO. Toe ik lid werd en in de selectie ben gaan spelen heb ik mezelf direct aangemeld om trainen te geven.

Waarom vind je het belangrijk iets extra's voor DSO te doen?
Zoals ik bij vorige vraag heb beantwoord vind ik dat ieder lid iets extra's zou moeten doen, daarbij komt echter ook dat het vaak heel leuk is om iets te doen. Het kost wel moeite, maar veel dingen zijn best wel leuk, je moet je er alleen toe zetten. En wat zou ik anders met al mijn vrije tijd moeten?

Verder nog iets te vertellen over je inzet voor de club?
De dingen die ik doe vind ik leuk, maar zal de komende jaren ook wel weer nieuwe dingen oppakken en dus moeten stoppen met andere activiteiten. Er zullen niet alleen hiervoor nieuwe mensen nodig zijn, maar ook voor andere activiteiten. Wacht dan ook niet tot je gevraagd wordt om iets te doen, het zou wel leuk zijn als je nadenkt over wat je zelf graag zou doen en je jezelf daarvoor aanmeldt.

We hopen dat je nog lang je steentje wilt bijdragen! Dank je voor het interview.

BEDANKT VOOR JE INZET!