We zitten midden in de kerst sferen, vakanties en knallen straks het jaar straks weer uit. Traditioneel sluiten we het jaar af met het Brabocup toernooi, waarbij ook dit jaar weer verschillende korfbalclubs uit de regio bij ons op bezoek komen om te strijden voor de felbegeerde beker (en het feestje achteraf!). Voor mij is het ook weer het moment om de halfjaarcijfers op te stellen en te kijken waar we staan.

Een tijdje terug is me verteld dat mijn grote lappen tekst toch niet gelezen werden en dat ik ze beter achterwegen kon laten. Jammer Jasper, ik ben wat dat betreft lekker eigenwijs en met dit bericht ga ik toch echt weer voor minimaal 600 woorden. Er is vast wel iemand deze 600 woorden kan waarderen…

Zo, nu weer even terug naar de cijfers. De cijfers zoals ze nu zijn laten geen grote bijzonderheden zien. Het jaar verloopt financieel nog steeds zoals vooraf gepland en misschien nog wel iets beter dan gepland. Er staan wel nog een groot aantal uitgaves te wachten komend jaar na de renovatie van onze accommodatie. Denk aan de terrasuitbreiding, de verplaatsing/renovatie van de speeltoestellen en de uitdrukkelijk wens van bepaalde leden, lees Mac Langeweg, voor een pingpong tafel op ons terrein. Gelukkig kunnen we deze extra uitgaven uiteindelijk prima dragen doordat we de afgelopen jaren de mogelijkheid hebben gehad om goed te kunnen sparen. Dit betekend niet dat we te pas en te onpas grote uitgaven kunnen doen. We zullen elke uitgave op zich zelf moeten beoordelen en kunnen naar de toekomst toe een specifieke actie koppelen aan een investering om zo te proberen om onze spaarrekening zo min mogelijk aan te raken.

We zijn als vereniging gelukkig financieel gezond, we kunnen sparen en we kunnen investeren wanneer dat nodig is. Een financieel gezonde vereniging kan groeien en dromen waar gaan maken, we zullen er dan ook zeker voor blijven zorgen dat we zo gezond blijven zoals we nu zijn. Je voelt het dan ook vast aankomen, elk jaar stijgen ook onze vaste lasten weer en daarbij komen de extra terugkerende lasten en incidentele kosten na de accommodatie renovatie. Om deze reden is er door de vereniging tijdens de ALV besloten om een contributieverhoging door te voeren vanaf 1 januari 2020. Wanneer de contributie wordt voldaan door middel van de automatische incasso dan zullen de nieuwe contributiegelden automatisch correct worden geïnd. Wanneer de contributies handmatig worden overgemaakt zal je een brief ontvangen met de vraag om rekening te houden met de nieuwe contributies van 1 januari.

Hou er ook rekening mee dat mensen ouder worden of ze nu willen of niet en daarom in een nieuw lidmaatschap categorie kunnen vallen. Zoals elk jaar wordt er op 1 januari de leeftijd controle gedaan, ook hierbij geldt dat wanneer je met automatische incasso de contributiegelden voldoet het allemaal voor je geregeld wordt. Wanneer er volgens jou toch iets niet geheel klopt met de contributies, dan kan je altijd met mij contact opnemen en dan kijken we er samen even naar. Zelfs ik maak wel eens een foutje ;)….

Denk dit jaar ook nog aan de reiskostenvergoeding. Wanneer je als ouder of lid reiskosten zou willen ontvangen omdat je een team naar een uitwedstrijd hebt gebracht, dan kan je dit bij de coach of aanvoerder aangeven. Hij of zij zal er dan voorzorgen dat het weer bij mij terecht komt om het uit te betalen. Wacht niet te lang met de reiskosten te declareren, ik streef er naar om de declaraties een week na de laatste wedstrijd van het seizoen te verwerken.
Andere declaraties kunnen altijd gemaild worden aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., voeg hier een foto van het bonnetje aan toe en geef aan waarvoor het is en dan zal ik zorgen dat je zo snel mogelijk weer schadeloos wordt gesteld.

Dit was mijn laatste lap tekst weer voor het jaar 2019. Ik weet zeker dat 2020 een prachtig jaar gaat worden met een nieuwe accommodatie, een nieuwe voorzitter en een hoop nieuwe verse ideeën en dromen die we gezamenlijk waar kunnen gaan maken en niet te vergeten nieuwe prachtige lappen tekst van mij. Ik ben trouwens gekomen tot 697 woorden deze keer.