Beste leden,

De laatste update over de veldverkleining bij DSO.

Want na het schrijven van deze update houden we nog een klein feestje vanavond en vertrekken we morgen vroeg, samen met mijn gezin, op vakantie! Na een turbulente tijd een paar weken de vleugels uitslaan, ik heb er zin in.

De werkzaamheden rondom de veldverkleining verlopen voorspoedig. Daar waar roeland en ik op 25 juni nog op een berg zand stonden en de velden één grote zandbak waren liggen nu mooie groene velden te wachten op de eerste korfballers.

De velden zijn niet alleen kleiner, ze lijken op die grote oppervlakte die wij DSO terrein mogen noemen nog kleiner te zijn. Snelheid en behendigheid worden straks ultieme eigenschappen om vrij te komen en te scoren.

De velden worden omsingeld door schitterende LED-lampen en tegelpaden. Op veld 1 worden die onderbroken door 2 nieuwe grotere dug outs. En op veld 2 en 3 staan de "oude" dugouts netjes langs de lijn. Ook op veld 2 en 3 zijn de belijning en vaste potten aangebracht voor de F-velden. De drainage is overal hersteld en werkt als nooit tevoren.

De aannemer realiseert nog een extra fietsen-en scooterstalling waarna hij bijna klaar is.

De komende weken gaan een aantal vrijwilligers aan de slag met het speelterrein. Nog een hele klus waar ze hun tanden in kunnen gaan zetten. In diezelfde periode worden de omheiningen rondom de velden geplaatst, de laatste materialen worden verwijderd en het gras ingezaaid.

Dan is het op 15 en 22 augustus aan iedereen die mee kan helpen om alles schoon en onkruidvrij te maken. Als je je hiervoor nog niet hebt opgegeven doe dat dan via Annika!

Volgende week vrijdag is de eerste oplevering. Als alle punten hersteld zijn volgt een laatste en definitieve oplevering waarna wij weer gebruik kunnen gaan maken van de velden.

Op 29 augustus gaan we de velden feestelijk in gebruik nemen en gaat het seizoen weer starten. Tijdens de ALV in november zullen we nog even kort terugkomen op de afgelopen periode om vervolgens vooruit te kijken naar de toekomst. Want we zitten natuurlijk niet stil.

We hebben veel geleerd de afgelopen periode. We hebben ook veel gelachen de afgelopen periode. Maar we hebben vooral heel veel samen gedaan de afgelopen periode. En dat geeft een enorm goed gevoel.

En daarom afsluitend wil ik iedereen die op welke wijze dan ook, groot of klein, een bijdrage heeft geleverd enorm bedanken. In het bijzonder de werkgroep Veldverkleining, de groep Speelveldvakmannen en het bestuur. Het was een feestje!

Met vriendelijke groet,

Steven ten Cate