We hebben 14 jaar kerststukjes verkocht en dit jaar was het de laatste keer. Door de jaren heen hebben heel veel mensen geholpen aan deze actie. Kenmerkend voor de meeste van deze mensen is, dat ze die avond met frisse tegenzin gaan beginnen, maar eenmaal bezig het toch heel leuk gaan vinden. Verder  hebben we gezien dat de traditionele kerststukjes van lieverlee werden vervangen naar wat modernere en neutrale stukjes voorzien van een kerstknijpertje en een wenskaartje van DSO.

Dit jaar viel de bezetting in eerste instantie tegen, omdat het DSO 1 een ingelaste Bekerwedstrijd moest spelen. En juist dit jaar hadden we veel mensen van de selectie kunnen regelen voor het lopen. Maar een aantal mensen kwam onverwacht opdagen in de kantine en het aantal afmeldingen was redelijk laag, zodat we toch met 50 mensen konden gaan lopen. Helaas zijn ’s middags de bejaardenwoningen niet gelopen vanwege ziekte. Uiteindelijk viel de opbrengst dan ook niet tegen. We hebben met zijn allen bijna 390 stukjes verkocht en daarmee een netto opbrengst van ong. € 1400 gerealiseerd.

Nieuw dit jaar was dat we mobiele bevoorrading geregeld hadden. Er reden twee auto’s rond, die de wijken gingen bevoorraden als de stukjes opraakten. Dit hadden we ingesteld omdat de kantine nu veel verder weg ligt en het heel lastig is om met meerdere auto’s dicht bij de kantine te komen. Ook speelde de gladheid ons best parten. We hebben woensdagvond voor de actie bij de kantine nog moeten strooien om uitglijders te voorkomen. Gelukkig is ook tijdens het lopen niemand uitgegleden over de resterende stukken ijs en sneeuw.

We willen Piet en Wilma Hordijk hartelijk danken voor al die jaren dat zij de stukjes geleverd hebben en zo deze actie mogelijk maakten. En natuurlijk alle mensen die geholpen hebben met deze acties of stukjes gekocht hebben, heel veel dank hiervoor!

Laten we nu met zijn allen gaan verzinnen wat we volgend jaar voor actie kunnen gaan starten.
Ria Verkijk